Digital markedsføring
(Google Ads/Facebook Ads)
= flere besøkende = mer profitt
Ser du etter en måte å bli mer synlig på, uten å legge i for mye arbeid?
Da er Google Ads eller Facebook Ads løsningen.
Google Ads gjør at din nettside kan havne på førsteplass i Google sin søkemotor, mot at du betaler en fast sum hver måned. Tenk annonsen i avisa, bare at det er digitalt. Dette er nyttig hvis du selger noe folk flest vet om, og som de søker aktivt etter for å finne.
Facebook Ads gjør at du vises på Facebook. Dette er nyttig hvis du selger et produkt folk ikke vet om og som du ønsker å vise uten at dine potensielle kunder søker spesifikt etter det.
Jeg har lang erfaring, og vet hva som skal til for å få flere besøkende til lavest mulig pris. Flere besøkende = mer profitt.
Klar til å starte et prosjekt?
Undersøkelser
Grundige undersøkelser blir gjort før vi begynner med Google Ads eller Facebook Ads. Dette er viktig for å få best mulig resultater.
Testing
Jeg setter opp kampanjer i Google Ads eller Facebook Ads basert på dine ønsker og på undersøkelsene. Dette gjøres for å skaffe nøkkelord og fraser, og for å kartlegge hva kundene søker etter.
Egne undersider
Jeg lager så egne landing-sider (landing pages) på din nettside som er spesialdesignet for å gjøre én ting; å få besøkende til å bli kunde hos deg.
Optimalisering
Jeg sjekker kampanjene daglig, for å hele tiden se at det blir brukt minst mulig penger, for best mulig resultat. Dette er viktig å gjøre daglig for mest mulig profitt. Målet er å bruke så lite som mulig på mye eksponering.
"Vi i Sjarm Boligstyling er meget fornøyd med Bell Digital. Vi har fått profesjonell veiledning fra første kontakt. Bell Digital har hjulpet oss med både logo og hjemmeside. Underveis i prosessen har vi fått mange gode råd og herlige innspill. Bell Digital anbefales på det varmeste."
Hvorfor trenger du å markedsføre deg digitalt?
Du leter ikke lenger i telefonkatalogen. Alt skjer på internett. Digital markedsføring gjennom enten Google Ads eller Facebook Ads, hjelper deg til å bli synlig i søkemotorer (Google, Bing) og på Facebook.
Hvorfor velge Bell Digital til jobben?
Hvorfor betale for plassering når jeg kan få besøkende gratis?
Det er ikke lett å rangere høyt hvis man er i et konkurranseutsatt marked. Sliter du med å rangere på side 1 i søkemotorer, eller mangler kunder, så er digital markedsføring noe for deg.
Du finner raskt ut om du tjener mer enn du bruker, ved å prøvekjøre en kampanje over noen måneder.
Er digital markedsføring effektivt?
Digital markedsføring i gjennom Google Ads eller Facebook Ads er i de fleste tilfeller svært effektivt.
Vil digital markedsføring fungere for meg?
Det kommer an på hva slags produkter eller tjenester du ønsker å selge. En tommelfingerregel er at jo dyrere produkter/tjenester du selger, desto større sjanse er det for å lykkes med markedsføringen på nett.
Hvor lang tid tar det før jeg ser resultater av en kampanje i Google Ads eller Facebook Ads?
I begynnelsen av en kampanje, så handler det mye om å finjustere og luke ut det som som ikke fungerer, slik at annonsene hele tiden blir forbedret. En annonsen som ligger lenge ut (og som er under kontinuerlig forbedring), vil fungere bedre enn en helt fersk annonse.
Trenger du en driftsavtale til din nettside, så les mer om det her.
Prosessen
1. Kartlegging
Når vi har opprettet kontakt, så ønsker jeg at du fyller ut et kartleggingsskjema, slik at jeg vet hva du tenker og hva du ønsker ut av din digitale markedsføring.
Dette skjemaet er enkelt å fylle ut, og tar under 15 minutter. Dette er en svært viktig del av prosessen når jeg skal hjelpe deg med å finne ut hvordan du skal markedsføre bedriften din på nett.
2. Analyse og research
Neste steg er å finne ut hva du ønsker å rangere for.
Det er viktig å gjøre en grundig analyse av hvilke nøkkelord som du bør bruke i din digitale markedsføring.
Jeg har verktøy som kan brukes i denne jobben, og som gjør at jobben kan utføres effektivt.
3. Tilbud sendes ut
Når jeg mottar kartleggingen, og jeg har utført en grundig analyse, så kan jeg sende ut et tilbud. Dette får du vanligvis innen 2 døgn etter at jeg har mottatt kartleggingen fra deg.
Her vil du se pris og betingelser. Det er viktig at du leser nøye gjennom dette, slik at det ikke oppstår noen misforståelser.
Er det ikke helt slik du hadde tenkt, så kan du takke nei til tilbudet. Det er ingen binding.
4. Digital markedsføring
Jeg setter i gang med selve jobben.
Nå vet jeg om du ønsker å bruke Google eller Facebook (eller begge deler).
Jeg starter kampanjene og jeg gir deg jevnlig rapport om hvordan det går.
Du kan når som helst avslutte samarbeidet hvis du føler at digital markedsføring ikke er noe for din bedrift.